5/27/2009

Shopping

Idag ringde ja min mor för att fråga om hon hade några teskedar över då min älskade pojkvän bara äger två stycken, hon blev jätteglad och bad mig följa med till "Bra och begagnat" En pensionärsdriven liten second hand-butik. Så jag tänkte varför inte? Mamma lovade dessutom att köra mig till willys så jag kunde handla lite saker min älskade inte hade hemma. Sagt och gjort så gick jag ut på parkeringen med massa pantflaskor (Tänkte slå två flugor i en smäll liksom) Och det blåste så jag näst intill ramlde omkull. Det kändes ytterst obekvämt att stå med påsar i båda händerna väntandes på mamma, som för övrigt var sen. Men efter ca 5 minuters väntan så kom hon.

Efter en kort biltur var vi framme vid bra och begagnat. Jag trodde det skulle vara lite folk, men ack så fel jag hade. Det var gamla galna tanter och gubbar. Dom körde som dom ville parkerade lite här och var även på trottoarerna och betedde sig jävligt fult. Där inne var det smockat av tanter som nästan slogs om varorna. Ett besticksätt och 2 timmar senare var vi i allafall ute och på väg vidare. Nästa stopp var tydligen optikern. Systr och mamma hade ju varit i slagsmål så nya bågar behövdes så efter mycket provande bestämde mamma sig för ett par diskret röda bågar. Så vi fick vänta där en timme, vilket var tråkigt så vi åkte och tankade sen tog vi en glass i det fina vårvädret...som inte var så fint då det blåste. En timme senare var vi på väg igen.

Nu äntligen skulle jag få handla mat och få komma hem nån gång, först så pantade jag burkar och flaskor, fick ihop 40 kr, (vilket är ett helt cigg-paket!)sen så säger mamma "Hämta en korg, jag vill också handla" kort och gott springer jag och gör det.. Och vid korgarna möter jag min förra kontaktfamilj som jag bodde hos på helgerna när jag var 15-16 år. Blev jätte chockad över att barnen blivit så stora, dom har gått från 2 och 4 år till 4 och 6 år... Blev en stunds lycka och småprat om hur livet flöt på innan shoppingen fortsatte. och sanna mina ord. Jag tror inte jag vill shoppa mer med mamma, hon var stressande, hon kommenterade och ja massa sånt. Jag älskar min mamma men min kärlek har gränser. Väl i kassan när jag betalar och köper cigg när jag ändå håller på så frågar kassörskan om legg. Och säger "Jaha grattis i efterskott nyss fyllda ju" Jag ler och säger tack och funderar smått på om hon var lite finurlig i huvudet då det är en vecka sen jag fyllde. Inte ens på min födelsedag sa hon i kassan grattis. Vilket jag blev lite sur över. Men nog om det.

När vi sitter i bilen ska jag lägga nåt i fickan och då inser jag....att jag glömt sträcka fram pant-kvittona! Blir en sur stund men sparade dom tills nästa besök. Vidare mot apoteket i allafall, där jag skulle köpa alvedon till min sjuka pojkvän. Inne på apoteket frågar jag vad dom rekomenderar, det enda ja fick ur dom var dock att på fredag slutar dom sälja 30-stycken förpackningar och får endast sälja 20-pack. Vad nu det ska vara bra för. Sen blir det biltur och hämta syster Liza och Hennes kompisar Lisa och Emmelie. Dom skulle upp på stan, så vi körde dom dit sen så skjutsade mamma hem mig. Var ganska slutkörd och klockan var närmre 7. Så jag packade in varorna pussade Niclas och satt ner 10 minuter och vilade, sen stekte jag pannkakor. Men det var värt all stress för jag fick en underbar kväll framför tvn med cola.. Och efter en stund kom pojkvännen och myste med mig en stund. Nu ska vi gå och lägga oss. Mors!

2 kommentarer:

  1. Ja, pensionärer är inte att leka med, helt klart farliga saker ;)

    Visst är det trevligt att ha någon att mysa med. Min försvinner dock om en vecka :)

    SvaraRadera
  2. Nej varför försvinner hon? :( Det låter ju inge kul

    SvaraRadera